1. Terminy używane w niniejszym Regulaminie oznaczają:
- Favo Deli & Apero – FAVO Retail Group sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, ul. Kijowska 7, 31-734 Kraków, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000020710, NIP: 9370008168, REGON: 070569406, o kapitale zakładowym w wysokości 100 000 zł;
- Centrum Obsługi Klienta centrum obsługi Klienta, umożliwiające Klientom kontakt z FAVO jak również złożenie reklamacji, w szczególności dotyczących Zamówień lub Sklep FAVO.pl, dostępne poprzez: e-mail: biuro@favodeli.pl bezpośredni nr tel. +48 693168168 czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-15:00
- Dostawca usług płatniczych– realizującym obsługę płatności jest PRZELEWY24 – PAYPRO S.A. ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań NIP 779-236-98-87, REGON 301345068,
- Klient – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną, która korzysta ze Sklepu Internetowego, w tym zawiera umowy na odległość dotyczące Produktów;
- Konsument – osoba fizyczna korzystająca z Platformy zakupy.favodeli.pl, w tym dokonująca zakupów w Sklepie Internetowym, w celu niezwiązanym bezpośrednio ze swoją działalnością gospodarczą lub zawodową (zgodnie z art. 22 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny);
- Przedsiębiorca-Konsument – osoba fizyczna korzystająca z Platformy zakupy.favodeli.pl , w tym dokonująca zakupów w Sklepie Internetowym w celu związanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy korzystanie z Platformy zakupy.favodeli.pl w tym dokonywanie zakupów w Sklepie Internetowym nie ma dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Konto FAVO – indywidualne cyfrowe konto Klienta, tworzone przez niego w wyniku rejestracji w Sklepie Internetowym”, pozwalające m.in. na logowanie się tym samym loginem i hasłem do Sklepu Internetowego, zarządzanie przez Uczestnika jego danymi osobowymi i zgodami marketingowymi (poprzez Panel Klienta), dzięki, któremu Klient zarejestrowany w Sklepie Internetowym może składać Zamówienia i korzystać z innych funkcjonalności Sklepu Internetowego; szczegółowy opis funkcjonalności Konta FAVO w Sklepie Internetowym opisuje niniejszy Regulamin;
- Koszyk – funkcjonalność Sklepu Internetowego umożliwiająca wyświetlenie wybranych przez Klienta Produktów do zakupu, a także wprowadzenie i modyfikację danych Zamówienia takich jak: rodzaj i liczba Produktów, adres dostawy, dane do faktury, sposób dostawy, formy płatności;
- Napój Alkoholowy – napój alkoholowy w rozumieniu ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi tj. produkt przeznaczony do spożycia zawierający alkohol etylowy pochodzenia rolniczego w stężeniu przekraczającym 0,5% objętościowych alkoholu;
- Płatność – czynność polegająca na zapłacie wynagrodzenia należnego FAVO, stanowiącego sumę cen poszczególnych Produktów objętych Zamówieniem oraz kosztów dostawy (jeśli dotyczy), pomniejszonych o ewentualne rabaty lub zniżki;
- Produkt – towar oferowany przez FAVO w Sklepie Internetowym lub będący przedmiotem umowy pomiędzy FAVO a Klientem zawartej na odległość w ramach Sklepu Internetowego;
- Punkt Sprzedaży – sklep stacjonarny prowadzony przez FAVO
- Regulamin – niniejszy Regulamin wraz z załącznikami;
- Sklep Internetowy (Platforma FAVO) – serwis zakupowy, w którym swoje Produkty oferuje FAVO, jak również usługa świadczona drogą elektroniczną przez FAVO, polegająca na udostępnieniu funkcjonalności umożliwiających Klientom zawieranie na odległość z FAVO umów dotyczących Produktów;
- Strona Produktowa – strona na Platformie FAVO.pl, na której przedstawione są informacje na temat Produktu dostępnego w Sklepie;
- Użytkownik – każda osoba fizyczna, która korzysta ze Sklepu Internetowego, w tym Klient.
- Ustawa VAT – ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
- Zamówienie – zamówienie złożone przez Klienta w FAVO za pomocą Sklepu Internetowego, w wyniku którego pomiędzy FAVI a Klientem dochodzi do zawarcia umowy na odległość dotyczącej Produktu.
2. Postanowienia ogólne
- Regulamin określa warunki:
- 1.1. korzystania przez Użytkowników ze Sklepu Internetowego FAVO;
- 1.2. świadczenia przez FAVO na rzecz Użytkowników usług korzystanie za Sklepu Internetowego FAVO drogą elektroniczną
- 1.3. zawierania na odległość umów dotyczących Produktów pomiędzy FAVO a Klientami w ramach Sklepu Internetowego.
- W zakresie, w jakim Regulamin odnosi się do usług świadczonych za pomocą systemu teleinformatycznego, zapewniającego przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 tej ustawy.
3. Korzystanie ze Sklepu Internetowego
- Z chwilą wejścia przez Użytkownika na stronę Sklepu Internetowego, FAVO świadczy Użytkownikowi drogą elektroniczną usługę polegającą na umożliwieniu dostępu do treści i zasobów udostępnionych przez FAVO oraz zapoznawania się z nimi, jak również umożliwieniu korzystania z wyszukiwarek i innych narzędzi ogólnodostępnych stronie www.SKlepu Internetowego.
- Usługi, o których mowa powyżej, są świadczone przez FAVO nieodpłatnie. Usługi są świadczone w wybranym przez Użytkownika miejscu i czasie oraz przy użyciu wybranych przez Użytkownika urządzeń i aplikacji.
- Treści i zasoby udostępniane przez FAVO w ramach strony www Sklepu Internetowego (w tym teksty, grafiki, zdjęcia, materiały audiowizualne) obejmują m.in.:
- 3.1. dane lokalizacyjne, kontaktowe i informacje na temat godzin otwarcia sklepu stacjonarnego FAVO
- 3.2. prezentację aktualnych oferty handlowej sklepu stacjonarnego FAVO;
- 3.3. regulaminy promocji, akcji specjalnych i programów lojalnościowych FAVO;
- 3.4. charakterystyki i warunki korzystania z usług świadczonych przez FAVO
- 3.5. artykuły o charakterze edukacyjnym związane np. z ekologią, odpowiedzialnością społeczną, biznesem, poradnictwem żywieniowym, przepisami kulinarnymi
- 3.6. oferty pracy w FAVO.
- Zamieszczone na stronie www Sklepu Internetowego porady, w szczególności dotyczące odżywiania, mają charakter wyłącznie poglądowy i informacyjny. Nie mogą one zastąpić fachowej porady specjalisty (np. porady lekarskiej lub dietetycznej).
- Oferta handlowa sklepu stacjonarnego FAVO, prezentowana na stronie www Sklepu Internetowego, stanowi ofertę w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego tylko, o ile wyraźnie w niej tak zastrzeżono.
- O ile nie wskazano inaczej,, akcje specjalne i inne promocje jak również oferty handlowe komunikowane na stronie www Sklepu Internetowego dotyczą stacjonarnego sklepu FAVO i nie dotyczą Sklepu Internetowego.
- Przeglądanie asortymentu Produktów prezentowanego w Sklepie Internetowym oraz zapoznawanie się ze Stronami Produktowymi jest możliwe dla wszystkich Użytkowników i nie wymaga rejestracji.
- Użytkownik powinien korzystać z strony www Sklepu zgodnie z jej przeznaczeniem i nie podejmować działań, które mogłyby zakłócić jej prawidłowe funkcjonowanie.
- Każdy Użytkownik przed skorzystaniem ze strony www Sklepu powinien zapoznać się z Regulaminem.
4. Sklep Internetowy
- FAVO jest usługodawcą świadczącym Klientom drogą elektroniczną usługę Sklepu Internetowego przy pomocy strony www Sklepu
- Usługa Sklepu Internetowego obejmuje:
- 2.1. umożliwienie Klientowi rejestracji i składania Zamówień w Sklepie Internetowym jako zarejestrowany lub niezarejestrowany Klient.
- 2.2 prowadzenie konta zarejestrowanego Klienta i umożliwienie Klientowi korzystania z funkcjonalności strony www Sklepu internetowego takich jak:
- a) wprowadzanie, edytowanie lub usuwanie danych dotyczących Klienta, w tym adresów dostawy;
- b) przeglądanie historii Zamówień;
- c) śledzenie statusu realizacji Zamówień;
- d) umożliwienie Klientowi tworzenia listy zakupów w Sklepie Internetowym;
- Korzystanie przez Klienta z usług i funkcjonalności wskazanych w ust. 2 pkt 2.4 powyżej, jest możliwe po zarejestrowaniu się zgodnie z postanowieniami § 5 Regulaminu.
- Z tytułu świadczenia usługi Sklepu Internetowego FAVO nie pobiera od Klientów opłat.
5. Rejestracja na stronie www sklepu internetowego (Platforma FAVO)
- Rejestracja na stronie na Platformie FAVO w Sklepie Internetowym nie jest konieczna do składania Zamówień w Sklepie Internetowym.
- Klient, który chce korzystać z funkcjonalności Sklepu Internetowego, może zarejestrować się na Platformie FAVO wypełniając online formularz rejestracyjny, podając swoje imię i nazwisko, adres e-mail oraz hasło, a także potwierdzając zapoznanie się z treścią Regulaminu oraz składając oświadczenie, że Klient ma ukończone 18 lat poprzez zaznaczenie pola znajdującego się obok treści oświadczenia podczas procesu rejestracji albo
- Po zarejestrowaniu się Klienta w Sklepie Internetowym, FAVO, na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej, przesyła wiadomość informacyjną o rejestracji potwierdzającą rejestrację
- Dokonanie rejestracji oznacza zawarcie przez Klienta z FAVO umowy o świadczenie usługi Sklepu Internetowego, o której mowa w § 4 Regulaminu, na zasadach określonych w Regulaminie
- Po zarejestrowaniu się na Platformie FAVO każdorazowe logowanie do Sklepu Internetowego odbywa się przy użyciu loginu i hasła podanych w formularzu rejestracyjnym. Klient ma możliwość zmiany hasła za pomocą ustawień w Panelu Klienta Sklepu Internetowego.
- Logowanie do Sklepu Internetowego odbywa się poprzez wpisanie w formularzu logowania adresu e-mail oraz hasła otrzymanych przy rejestracji Klienta.
- Po zarejestrowaniu w Sklepie Internetowym, Klient może uzupełnić dane potrzebne do zawarcia i wykonania umowy sprzedaży Produktów, co umożliwi późniejsze składanie Zamówień bez konieczności ich każdorazowego podawania. Klient ma możliwość modyfikacji takich danych w każdej chwili, po zalogowaniu się do Sklepu Internetowego
Zarejestrowanie się umożliwia :
- a) logowanie się do Sklepu Internetowego przy użyciu loginu i hasła, utworzonych w wyniku rejestracji do Sklepu Internetowego
- b) zarządzanie danymi osobowymi Klienta
- c) zarządzanie zgodami marketingowymi – wyrażanie poszczególnych zgód oraz rezygnację z nich; Klient podczas rejestracji, a także po każdym zalogowaniu się do Sklepu Internetowego może, wyrazić fakultatywne zgody na przetwarzanie jego danych osobowych poprzez zaznaczenie odpowiednich checkbox’ów, jak również wycofać poszczególne, wyrażone już zgody
- d) korzystanie ze Sklepu Internetowego (w szczególności składanie zamówień w Sklepie Internetowym) po zarejestrowaniu lub zalogowaniu do tych usług,
- Klient loguje się do Sklepu Internetowego używając loginu i hasła, podanych przez Uczestnika podczas rejestracji w Sklepie Internetowym
- Uczestnik w każdej chwili może dokonać wyrejestrowanie się ze sklepu internetowego w tym celu powinien zalogować się, a następnie w Panelu Klienta wybrać opcję “Wyrejestruj”, a następnie postępować zgodnie z kolejnymi krokami wyświetlającymi się, odpowiednio, na ekranach Sklepu Internetowego.
- Wyrejestrowanie się oznaczać będzie rozwiązanie umów o świadczenie usług drogą elektroniczną Sklepu Internetowego
- Z tytułu rezygnacji i dokonanego wyrejestrowania ze Sklepu Internetowego nie są pobierane jakiekolwiek opłaty.
- Klient powinien zachować w tajemnicy hasło do logowania się i nie udostępniać go osobom trzecim.
- FAVO zastrzega sobie prawo do usunięcia wyrejestrowania Klienta jeżeli:
- a) jego rejestracja nie zostało aktywowana zgodnie w ciągu 72 godzin od daty otrzymania maila autoryzacyjnego,
- b) do którego Klient nie zalogował się przez okres dłuższy niż 24 miesiące od daty rejestracji,
6. Informacje o Produktach
- Strony Produktowe zawierają zdjęcia, opisy, treść i warunki gwarancji udzielanej na dany Produkt (w przypadku, gdy Produkt ten jest objęty gwarancją), Zdjęcia Produktów służą ich prezentacji. Zdjęcia niektórych Produktów mogą nieznacznie odbiegać od zewnętrznego wyglądu Produktu wydawanego Kupującemu.
- Strony Produktowe w Sklepie Internetowym oraz informacje o cenie i dostępności Produktu nie stanowią oferty FAVO w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia umowy, o którym mowa w art. 71 Kodeksu cywilnego.
- FAVO zastrzega sobie prawo do zmiany cen Produktów, organizowania i odwoływania akcji promocyjnych i wyprzedaży w Sklepie Internetowym oraz wprowadzenia w nich zmian. Uprawnienie to nie będzie miało wpływu na prawa nabyte Klientów, w tym na warunki Zamówień złożonych przed datą wejścia w życie takich zmian.
- Produkty sprzedawane w Sklepie Internetowym bez wad, posiadają wszelkie wymagane przez polskie prawo atesty i zgody na wprowadzenie do obrotu ( jeżeli takie są wymagane przez przepisy prawa)
- FAVO nie pobiera od Konsumentów kaucji ani nie żąda udzielenia innych gwarancji finansowych z tytułu świadczenia usług i realizacji umów sprzedaży.
- Ceny Produktów dostępnych w Sklepie Internetowym zawierają podatki (w tym podatek VAT, jeżeli dotyczy), są podawane w złotych i nie zawierają kosztów dostawy (tj. opłat za transport, dostarczenie, usługi kurierskie).
7. Składanie Zamówień
- Klient może składać Zamówienia w Sklepie Internetowym 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę, z zastrzeżeniem zakazów lub ograniczeń wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
- Zamówienia mogą składać zarówno Klienci zarejestrowani oraz Klienci, którzy nie dokonali rejestracji ( za wyjątkiem zamówień dotyczących napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych )
8. Składanie Zamówień przez Klientów niezarejestrowanych
- Klient niezarejestrowany w celu złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym, powinien każdorazowo:
- 1.1. wpisać kod pocztowy albo pełny adres miejsca dostawy (w zależności od lokalizacji), a następnie wybrać sposób dostawy,
- 1.2. wybrać datę i godzinę dostawy, jeśli Klient wybrał inny sposób dostawy niż dostawa kurierem lub odbiór w paczkomacie;
- 1.3. wybrać Produkt i jego ilość, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny);
- 1.4. po skompletowaniu w Koszyku wszystkich Produktów i ewentualnym wprowadzeniu kodu rabatowego kliknąć przycisk „Przejdź do podsumowania” w celu przejścia do formularza zamówienia;
- 1.5. podać dane odbiorcy Zamówienia, w tym adres e-mail Klienta, na który zostanie przesłane potwierdzenie złożenia Zamówienia oraz dowód zakupu w postaci paragonu lub faktury, oraz podać adres, na który ma nastąpić dostawa Produktów;
- 1.6. wybrać sposób pakowania Zamówienia;
- 1.7. zaznaczyć, czy FAVO ma wystawić fakturę oraz podać dane rozliczeniowe (dane do rachunku/faktury); podanie danych rozliczeniowych oznacza, że klient wyraża zgodę na otrzymanie rachunku/faktury w formie pliku elektronicznego np. PDF;
- 1.8. wybrać sposób Płatności;
- 1.9. potwierdzić wybrane Produkty, sposób dostawy oraz sposób Płatności, a następnie kliknąć przycisk „Zamawiam i płacę” (lub równoznaczny) w celu potwierdzenia woli złożenia Zamówienia i potwierdzenia, że Klient wie, że Zamówienie pociąga za sobą obowiązek zapłaty;
- 1.10. opłacić Zamówienie za pośrednictwem systemu płatności internetowych, obsługującego przelewy internetowe oraz płatności kartami płatniczymi i kredytowymi.
- W przypadku braku danego Produktu FAVO dobierze dla Klienta zamiennik przy czym Produkt zamienny będzie miał cenę i parametry zbliżone do wybranego Produktu. O dobranym zamienniku Produktu oraz braku wybranego Produktu Klient zostanie poinformowany e-mailem/smsem po skompletowaniu Zamówienia.
- Możliwość złożenia Zamówienia może być uzależniona od minimalnej wartości Zamówienia określonej przez FAVO, tj. minimalnej wartość brutto Produktów po uwzględnieniu wszystkich naliczonych rabatów, z których Klient korzysta. Do minimalnej wartości Zamówienia nie są wliczane koszty dostawy. Informacja o minimalnej wartości Zamówienia jest widoczna podczas kompletowania Zamówienia, a jej wysokość może się różnić w zależności od sposobu dostawy wybranego przez Klienta.
- Zamówienie niektórych lub wszystkich Produktów może być objęte limitem ilości sztuk, limitem wagowym produktów, które Klient może zakupić składając Zamówienie lub limitem kwotowym Produktów lub grupy Produktów. W takim przypadku gdy podczas kompletowania Zamówienia ilość wybranych przez Klienta Produktów, ich waga lub wartość kwotowa przekroczy dopuszczalny limit, Klient zostanie poinformowany o maksymalnym dopuszczalnym limicie w informacji, która automatycznie wyświetli się podczas kompletowania Zamówienia.
- Prawidłowe zakończenie procesu składania Zamówienia jest potwierdzane wyświetleniem stosownego komunikatu
- Złożenie Zamówienia przez Klienta oznacza złożenie FAVO oferty zawarcia umowy sprzedaży danego Produktu (Produktów), zgodnie z informacjami dostępnymi na Stronie Produktowej danego Produktu (Produktów) i zgodnie z treścią Zamówienia.
- Niezwłocznie po złożeniu Zamówienia na adres e-mail oraz numer telefonu Klienta zostanie wysłane potwierdzenie otrzymania przez FAVO Zamówienia. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia nie oznacza jeszcze zawarcia umowy przez Klienta z FAVO.
- Umowa sprzedaży zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia przez FAVO przyjęcia Zamówienia do realizacji. FAVO informuje Klienta o przyjęciu Zamówienia do realizacji poprzez wysłanie odpowiedniej informacji na numer telefonu Klienta i pocztą elektroniczną na adres e-mail Klienta.
- FAVO informuje Klienta o etapie realizacji Zamówienia, wysyłając wiadomości na adres e-mail oraz na numer telefonu Klienta. Klient może również sprawdzić status realizacji Zamówienia poprzez kliknięcie w link udostępniony wraz z potwierdzeniem otrzymania przez FAVO Zamówienia ( dotyczy Kilentów posiadających założone konto)
- Do każdego Zamówienia zostaje przypisany indywidualny numer.
- Po złożeniu Zamówienia niezarejestrowany Klient nie może go zmodyfikować.
- Poprzez zapisanie treści Zamówienia, przesłanie potwierdzenia złożenia Zamówienia na adres e-mail i numer telefonu Klienta oraz załączenie do objętych umową sprzedaży Produktów dowodu ich zakupu w postaci paragonu lub faktury, FAVO utrwala, zabezpiecza i udostępnienia treść zawartej umowy sprzedaży.
9. Składanie Zamówień przez Klientów zarejestrowanych
- Klient zarejestrowany w Sklepie Internetowym może złożyć Zamówienie jako Klient niezarejestrowany lub jako Klient zarejestrowany. W celu złożenia Zamówienia jako Klient zarejestrowany należy:
- 1.1. zalogować się do Sklepu Internetowego (jeżeli Klient nie jest jeszcze zalogowany) lub dokonać rejestracji ;
- 1.2. wpisać kod pocztowy albo pełny adres miejsca dostawy (w zależności od lokalizacji), a następnie wybrać sposób dostawy, a w przypadku odbioru osobistego w sklepie stacjonarnym FAVO wskazać taką możliwość lub wskazać sklep, w którym ma nastąpić odbiór osobisty;
- 1.3. wybrać datę i godzinę dostawy;
- 1.4. wybrać Produkt i jego ilość, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny);
- 1.5. po skompletowaniu w Koszyku wszystkich Produktów i ewentualnym wprowadzeniu kodu rabatowego, kliknąć przycisk „Zamawiam” w celu przejścia do formularza zamówienia;
- 1.6. podać dane odbiorcy Zamówienia oraz adres, na który ma nastąpić dostawa Produktu, jeżeli dane te nie zostały dotychczas podane lub różnią się od danych podanych wcześniej ;
- 1.7. wybrać sposób pakowania Zamówienia;
- 1.8. zaznaczyć, czy FAVO ma wystawić fakturę oraz podać dane rozliczeniowe (dane do rachunku/faktury);podanie danych rozliczeniowych oznacza, że klient wyraża zgodę na otrzymanie rachunku/faktury w formie pliku elektronicznego np. PDF;
- 1.9. zaznaczyć możliwość wcześniejszego odebrania Zamówienia przez Klienta lub brak takiej możliwości;
- 1.10. wybrać sposób Płatności;
- 1.11. potwierdzić wybrane Produkty, sposób dostawy oraz sposób Płatności, a następnie kliknąć przycisk „Zamawiam i płacę” (lub równoznaczny) w celu potwierdzenia woli złożenia Zamówienia i potwierdzenia, że Klient wie, że Zamówienie pociąga za sobą obowiązek zapłaty;
- 1.12. opłacić Zamówienie w jeden z dostępnych sposobów Płatności (z wyjątkiem Zamówienia złożonego w FAVO z opcją odbioru osobistego w stacjonarnym sklepie FAVO i Płatnością przy odbiorze).
- W przypadku braku danego Produktu dobierze dla Klienta zamiennik przy czym Produkt zamienny będzie miał cenę i parametry zbliżone do wybranego Produktu. O dobranym zamienniku Produktu oraz braku wybranego Produktu Klient zostanie poinformowany e-mailem/smsem po skompletowaniu Zamówienia.
- Możliwość złożenia Zamówienia może być uzależniona od minimalnej wartości Zamówienia określonej przez FAVO, tj. minimalnej wartość brutto Produktów po uwzględnieniu wszystkich naliczonych rabatów, z których Klient korzysta. Do minimalnej wartości Zamówienia nie są wliczane koszty dostawy. Informacja o minimalnej wartości Zamówienia jest widoczna podczas kompletowania Zamówienia, a jej wysokość może się różnić w zależności od sposobu dostawy wybranego przez Klienta.
- Zamówienie niektórych lub wszystkich Produktów może być objęte limitem ilości sztuk, limitem wagowym produktów, które Klient może zakupić składając Zamówienie lub limitem kwotowym Produktów lub grupy Produktów. W takim przypadku gdy podczas kompletowania Zamówienia ilość wybranych przez Klienta Produktów, ich waga lub wartość kwotowa przekroczy dopuszczalny limit, Klient zostanie poinformowany o maksymalnym dopuszczalnym limicie w informacji, która automatycznie wyświetli się podczas kompletowania Zamówienia.
- Prawidłowe zakończenie procesu składania Zamówienia jest potwierdzane stosownym komunikatem wyświetlanym na stronie www Sklepu.
- Złożenie Zamówienia przez Klienta oznacza złożenie FAVO oferty zawarcia umowy sprzedaży danego Produktu (Produktów), zgodnie z informacjami dostępnymi na Stronie Produktowej danego Produktu (Produktów) i zgodnie z treścią Zamówienia.
- Niezwłocznie po złożeniu Zamówienia na adres e-mail oraz numer telefonu Klienta wskazany w jego Koncie lub formularzu składania Zamówienia zostanie wysłane potwierdzenie otrzymania przez FAVO Zamówienia. Niezwłoczne potwierdzenie otrzymania Zamówienia oznacza, że Klient jest związany złożoną FAVO ofertą. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia nie oznacza jeszcze zawarcia umowy przez Klienta z FAVO.
- Umowa sprzedaży zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia przez FAVO przyjęcia Zamówienia do realizacji. FAVO informuje Klienta o przyjęciu Zamówienia do realizacji poprzez zmianę statusu danego Zamówienia widocznego po zalogowaniu się Klienta do Sklepu Internetowego oraz wysłanie odpowiedniej informacji pocztą elektroniczną na adres e-mail Klienta oraz na numer telefonu Klienta.
- Poprzez zapisanie w Koncie treści Zamówienia, przesłanie potwierdzenia złożenia Zamówienia na adres e-mail i numer telefonu Klienta oraz załączenie do objętych umową sprzedaży Produktów dowodu ich zakupu w postaci paragonu lub faktury, FAVO utrwala, zabezpiecza i udostępnienia treść zawartej umowy sprzedaży.
- FAVO informuje Klienta o etapie realizacji Zamówienia, wysyłając wiadomości na adres e-mail oraz na numer telefonu Klienta.
- Do każdego Zamówienia zostaje przypisany indywidualny numer umożliwiający sprawdzenie jego statusu po zalogowaniu się do Sklepu Internetowego.
- W przypadku gdy Zamówienie nie jest jeszcze w realizacji (Klient nie otrzymał informacji, że Zamówienie jest w realizacji), Klient może modyfikować Zamówienie logując się do Sklepu Internetowego. Modyfikacja Zamówienia może obejmować Produkty, termin i przedział czasowy dostawy. Modyfikując Zamówienie Klient składa FAVO nową ofertę umowy sprzedaży. Poprzednie Zamówienie przestaje wiązać Klienta i FAVO w momencie zmodyfikowania Zamówienia, co oznacza, że ceny Produktów w nowym (zmodyfikowanym) Zamówieniu mogą różnić się od cen Produktów z pierwotnego Zamówienia.
- Kwota wpłacona przez Klienta z tytułu ceny pierwotnego Zamówienia zostanie zaliczona przez FAVO na poczet ceny zmodyfikowanego Zamówienia. Jeżeli w przypadku modyfikacji Zamówienia powstanie nadpłata po stronie Klienta, FAVO niezwłocznie zwróci Klientowi kwotę nadpłaty. Jeżeli w przypadku modyfikacji Zamówienia powstanie niedopłata po stronie Klienta, Klient zobowiązany jest do dokonania dopłaty do Zamówienia.
- W przypadku gdy Klient dokonuje zapłaty za Zamówienie:
- kartą płatniczą w momencie odebrania Zamówienia od dostawcy Sklepu Internetowego lub przy odbiorze osobistym w jednym ze sklepów stacjonarnych FAVO, w których jest przewidziana możliwość odbioru osobistego (w opcji „Zamów i odbierz”)
- W Sklepie Internetowym dostępne są Produkty, których cena zależna jest od ich wagi (m.in. mięso, warzywa, owoce). Cena takiego Produktu określona jest jako cena za daną jednostkę wagi (np. kilogram, 100 gramów itd.). Ostateczna cena jaką Klient powinien zapłacić za Produkt, uzależniona jest od rzeczywistej wagi Produktu kupionego przez Klienta. Różnica pomiędzy wagą i ceną Produktu wskazaną w Zamówieniu złożonym przez Klienta, a wagą i ostateczną ceną Produktu może wahać się w granicach +/- 20%.
- W przypadku, gdy ostateczna cena Produktu o zmiennej wadze jest niższa niż cena zapłacona przez Klienta, FAVO odliczy nadpłaconą kwotę od ceny za kolejne Zamówienie złożone przez Klienta.
- W przypadku, gdy ostateczna cena Produktu o zmiennej wadze jest wyższa niż cena zapłacona przez Klienta, Sprzedający doliczy niedopłatę do kolejnego Zamówienia złożonego przez Klienta.
- Kwota powstałej nadpłaty lub niedopłaty jest uwidoczniona w Koncie po zalogowaniu do niego. Klient w każdej chwili może zwrócić się do FAVO o zwrot nadpłaconej kwoty korzystając z funkcji „Zwróć środki” po zalogowaniu do Sklepu Internetowego. Nadpłacona kwota, w terminie 14 dni od dnia otrzymania żądania zwrotu. 19. W przypadku, gdy Klient dokonuje zapłaty za Produkty o zmiennej wadze:
- kartą płatniczą w momencie odebrania Zamówienia od dostawcy Sklepu Internetowego lub przy odbiorze osobistym w jednym ze sklepów stacjonarnych FAVO, w których jest przewidziana możliwość odbioru osobistego (w opcji „Zamów i odbierz”), postanowienia ust. 16-18 powyżej nie będą miały zastosowania. Klient będzie zobowiązany do zapłaty ostatecznej ceny Produktu odpowiadającej jego wadze w momencie odbioru Produktu.
- Produkty o zmiennej wadze są oznaczone specjalną notę informującą o tym, że jest to Produkt, którego ostateczna cena jest zależna od rzeczywistej wagi Produktu kupionego przez Klienta.
10. Potwierdzenie przyjęcia i anulowanie Zamówień
- W terminie 24 godzin od chwili złożenia Zamówienia przez Klienta, na adres e-mail Klienta zostanie wysłana wiadomość z potwierdzeniem przyjęcia Zamówienia do realizacji (potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji).
- Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji jest oświadczeniem FAVO o przyjęciu oferty Klienta. Z chwilą potwierdzenia przyjęcia Zamówienia dochodzi pomiędzy Klientem a FAVO do zawarcia umowy dotyczącej tego Zamówienia.
- Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji jest dokonywane w terminie 2 dni od chwili potwierdzenia otrzymania Zamówienia przez FAVO. W przypadku stwierdzenia niedostępności Produktu lub Produktów objętych Zamówieniem Klienta, FAVO niezwłocznie za pomocą poczty elektronicznej lub telefonicznie powiadomi Klienta o częściowej niemożliwości realizacji Zamówienia zgodnie z jego treścią lub o braku możliwości realizacji Zamówienia zgodnie z jego treścią w całości.
- FAVO zastrzega sobie możliwość weryfikacji złożonego Zamówienia w przypadku podejrzenia nadużyć przy składaniu Zamówienia ze strony Klienta (w szczególności gdy istnieje podejrzenie, że dane Zamówienie jest składane przez tę sama osobę w celu obejścia szczególnych ograniczeń wynikających z różnych ofert lub akcji promocyjnych). W sytuacji potwierdzenia nadużycia przy składaniu Zamówienia FAVO zastrzega sobie możliwość odmowy realizacji Zamówieni złożonego przez Klienta. Postanowienia ustępu 5 poniżej stosuje się odpowiednio.
- W przypadku, w którym FAVO nie potwierdzi przyjęcia Zamówienia do realizacji w terminie wskazanym w ustępie 3 lub w tym terminie poinformuje Klienta o braku możliwości realizacji Zamówienia zgodnie z jego treścią w całości, Zamówienie jest anulowane, a oferta złożona przez Klienta, przestaje go wiązać. Ponadto w przypadku Klienta będącego Konsumentem, lub Przedsiębiorcą-Konsumentem oferta przestaje wiązać również w przypadku, o którym mowa w art. 31 ust. 2 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- W przypadku, gdy realizacja części Zamówienia zgodnie z jego treścią nie będzie możliwa, Sprzedawca może zaproponować Klientowi:
- 5.1. anulowanie całości Zamówienia;
- 5.2. anulowanie Zamówienia w części, w której realizacja nie jest możliwa zgodnie z jego treścią (w tym w określonym w Zamówieniu terminie);
- 5.3. inną zmianę treści Zamówienia, w tym zmianę terminu realizacji Zamówienia.
- W przypadku, gdy Klient w terminie 2 dni od daty powiadomienia o częściowej niemożności realizacji Zamówienia zgodnie z jego treścią nie wyrazi zgody na anulowanie Zamówienia w części zgodnie z ust. 6 powyżej lub inną zmianę treści Zamówienia (w tym również w przypadku braku możliwości nawiązania kontaktu z Klientem z przyczyn nieleżących po stronie FAVO), Zamówienie jest anulowane w całości.
- Klient może anulować Zamówienie w każdej chwili do momentu odebrania Produktów. Jeśli Zamówienie nie zostało jeszcze przekazane do realizacji, Klient może anulować Zamówienie logując się do Sklepu Internetowego. Jeśli Zamówienie zostało przekazane do realizacji, Klient może anulować Zamówienie dzwoniąc na numer tel. +48 693 168 168 pn-pt 09-15:00 W przypadku, gdy Klient dokonał przedpłaty za Zamówienie, Sprzedawca niezwłocznie zwróci Klientowi kwotę nadpłaty zgodnie z zasadami opisanymi w Regulaminie..
- Klient może także nie przyjąć podczas dostawy lub nie odbierać ze sklepu stacjonarnego FAVO (w przypadku opcji „Zamów i odbierz), wszystkich lub niektórych Produktów.
- W przypadku anulowania Zamówienia zgodnie z postanowieniami ustępów poprzedzających, jeżeli Klient dokonał Płatności, wpłacone przez niego środki są zwracane na zasadach opisanych w § 11 Regulaminu. W przypadku częściowego anulowania Zamówienia, środki są zwracane w części, w jakiej Zamówienie zostało anulowane.
11. Płatności
- FAVO umożliwia Klientom dokonywanie zapłaty za Produkty nabyte w Sklepie Internetowym następującymi metodami:
- a) za pośrednictwem systemu płatności internetowych, obsługującego m.in. przelewy internetowe oraz płatności kartami płatniczymi i kredytowymi – w przypadku, każdej umowy sprzedaży,
- b) kartą płatniczą przy odbiorze Zamówienia – w przypadku, każdej umowy sprzedaży zawartej przez Klienta jako Klienta zarejestrowanego na Platformie FAVO.pl, z tym zastrzeżeniem, że: ;
- nie ma możliwości zapłaty kartą płatniczą przy odbiorze Zamówienia dostarczanego Klientowi za pośrednictwem firmy kurierskiej działającej na zlecenie FAVO; przy dostarczaniu Zamówienia przez firmę kurierską Klient zobowiązany jest dokonać przedpłaty za Zamówienie;
- w przypadku płatności przy odbiorze Zamówienia dostarczanego Klientowi za pośrednictwem dostawcy Sklepu Internetowego, Klient może dokonać płatności kartą płatniczą bezpośrednio u dostawcy Sklepu Internetowego dostarczającego Zamówienie.
- Klient dokonuje wyboru metody płatności podczas składania Zamówienia. Klient, który składa zamówienie jako Klient niezarejestrowany nie może wybrać sposobu zapłaty, o którym mowa w ust. 1 lit. b) powyżej.
- Płatności elektroniczne są obsługiwane przez Dostawcę usług płatniczych. Przyjęcie Zamówienia do realizacji przez FAVO jest możliwe z chwilą otrzymania przez niego od Dostawcy usług płatniczych potwierdzenia poprawnego wykonania Płatności.
- W przypadku, gdy Klient wybrał jeden ze sposobów przedpłaty za Zamówienie, płatność powinna być dokonana bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu 2 godzin od momentu złożenia Zamówienia. W przypadku, gdy Klient wybrał opcję zapłaty przy odbiorze Zamówienia, płatność powinna być dokonana w momencie odbioru. Nieopłacone Zamówienie zostanie anulowane.
- W przypadku dokonania przedpłaty za Zamówienie, Sprzedawca potwierdza otrzymanie płatności wysyłając informację na podany przez Klienta podczas rejestracji Konta FAVO lub w Panelu Klienta adres e-mail.
- W przypadku anulowania Zamówienia lub części Zamówienia, zwrot Płatności dokonanej przez Klienta następuje niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od daty anulowania Zamówienia lub części Zamówienia. W przypadku częściowego anulowania Zamówienia, zwrotowi podlega odpowiednia część ceny.
- Zwrot Płatności jest dokonywany przez FAVO przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Zwrot Płatności następuje na ten rachunek w banku/SKOK-u lub na rachunek powiązany z kartą płatniczą, której użyto dla dokonania Płatności..
12. Dostawa
- Zamówienia dostarczane są wyłącznie na terytorium Polski.
- W zależności od opcji wybranej przez Klienta oraz obszaru określonego jego kodem pocztowym lub adresem dostawy (w zależności od lokalizacji), realizacja dostawy Zamówienia jest możliwa:
a) za pośrednictwem dostawców Sklepu Internetowego;
b) za pośrednictwem firmy kurierskiej działającej na zlecenie FAVO;
c) poprzez odbiór osobisty w sklepie stacjonarnym FAVO (opcja „Zamów i odbierz”).
- Terminy dostaw: W zależności od wyboru sposobu dostawy obowiązują poniższe terminy dostaw:
a) za pośrednictwem firmy kurierskiej do 72h od zamówienia przy założeniu że przesyłka zawiera produkty chłodzone i wyposażona jest we wkład chłodzący. Wysyłka produktów wymagających wkładów chłodzących odbywa się od poniedziałku do czwartku, aby zminimalizować zagrożenia wynikające z opóźnień po stronie firm przewozowych. Przesyłki niewymagające wkładów chłodniczych realizowane są od poniedziałku do piątku z dostawą do 72 z wyłączeniem zamówień składanych w przedziale czasowym od piątku godzina 16:00 do niedzieli godzina 23:59.
b) za pośrednictwem odbioru osobistego nie mniej niż 4 godziny od złożenia zamówienia i nie później niż kolejnego dnia roboczego w godzinach pracy sklepu stacjonarnego tj. od poniedziałku do soboty 9:00-20:00, chyba że klient wybierze późniejszy przedział czasowy z dostępnych np. odbiór za 2 dni robocze. - Dostawa Zamówień poza obszar objęty dostawą przez dostawców Sklepu Internetowego realizowana jest przez firmę kurierską działającą na zlecenie FAVO. Asortyment Produktów dostarczanych przez firmę kurierską jest widoczny po wpisaniu na stronie Sklepu Internetowego kodu pocztowego adresu dostawy.
- Dostawa Zamówienia jest realizowana na adres wskazany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
- Dostawy Zamówień za pośrednictwem dostawców Sklepu Internetowego są realizowane w terminie i przedziale czasowym wybranym przez Klienta podczas składania Zamówienia spośród proponowanych na stronie Sklepu Internetowego. Klient może dokonać zmiany terminu lub przedziału czasowego dostawy Zamówienia do momentu, gdy ma ono status “do realizacji”, dzwoniąc do Sklepu Internetowego: tel. (12) 323 0505 pn-sob 08-22:00/ nd – 09:00-20:00. Klient, który złożył Zamówienie jako Klient zarejestrowany może dokonać zmiany terminu lub przedziału czasowego dostawy Zamówienia do momentu, gdy ma ono status “do realizacji”, także logując się do Sklepu Internetowego.
- Dostawy Zamówień za pośrednictwem odbioru osobistego Sklepu Internetowego są realizowane w terminie i przedziale czasowym wybranym przez Klienta podczas składania Zamówienia spośród proponowanych na stronie Sklepu Internetowego, nie wcześniej niż 4 godziny po złożeniu zamówienia i w godzinach pracy sklepu stacjonarnego. Klient może dokonać zmiany terminu lub przedziału czasowego dostawy Zamówienia do momentu, gdy ma ono status “do realizacji”, dzwoniąc do Sklepu Internetowego: tel. +48 693 168 168 pn-pt 09:00-15:00.
- W przypadku konieczności realizacji wysyłki Produktów objętych Zamówieniem z różnych miejsc nadania, FAVO zastrzega sobie prawo do wysyłki zamówionych Produktów w przesyłkach, bez dodatkowych kosztów dla Klienta i po uprzednim poinformowaniu Klienta.
- Czas wysyłki Zamówienia jest oznaczony na stronie internetowej Sklepu Internetowego. FAVO dokłada wszelkich starań, aby wysyłka Zamówień następowała niezwłocznie, najpóźniej w czasie wskazanym na stronie Sklepu Internetowego. W przypadku niemożliwości wysyłki Zamówienia w wyżej wymienionym czasie, FAVO niezwłocznie poinformuje Klienta o tym fakcie.
- Dostawa wszystkich Zamówień objęta jest stosownym ubezpieczeniem.
- W przypadku Produktów podlegających odbiorowi osobistemu w sklepie stacjonarnym FAVO (tzw. „Zamów i odbierz” ), skompletowane Zamówienie będzie gotowe do odbioru osobistego w terminie i od określonej godziny wybranych przez Klienta podczas składania Zamówienia spośród dostępnych terminów i godzin odbioru.
- W przypadku, gdy Klient wybierze dostawę Zamówienia przez dostawcę Sklepu Internetowego lub firmę kurierską, a doręczenie Zamówienia nie będzie możliwe z powodu niemożności dojazdu pod wskazany adres lub niemożliwości dostarczenia Zamówienia na skutek przeszkód, za które FAVO nie ponosi odpowiedzialności, takich jak np. wydarzenie sportowe odbywające się w pobliżu adresu dostawy lub zakaz ruchu na drodze dojazdowej do adresu dostawy, obowiązujący w godzinach realizacji Zamówienia wskazanych przez Klienta, Zamówienie zostanie anulowane, a kwota, którą Klient zapłacił z tytułu Zamówienia zostanie zwrócona zgodnie z zasadami wskazanymi w §9 Regulaminu.
- Koszt dostawy Produktu w całości pokrywa Klient.
- Koszt dostawy Produktów zależy od wybranego sposobu dostawy, wartości brutto Zamówienia (bez kosztów dostawy i po uwzględnieniu naliczonych rabatów) oraz od terminu i przedziału czasowego dostawy. Koszt dostawy jest każdorazowo widoczny podczas składania Zamówienia oraz w jego podsumowaniu.
- Własność Produktów przechodzi na Klienta z chwilą jego odbioru od przewoźnika.
- Klient odbierając Zamówienie od dostawcy Sklepu Internetowego, firmy kurierskiej, powinien sprawdzić stan Produktów oraz ich zgodność z Zamówieniem i pokwitować ich odbiór w obecności, odpowiednio, dostawcy Sklepu Internetowego, kuriera lub osoby wydającej Zamówienie, z jednoczesną adnotacją, że Zamówienie zostało dostarczone w stanie nieuszkodzonym albo, że przesyłka nosi ślady uszkodzenia z jednoczesnym opisem tych uszkodzeń. W przypadku stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki zaleca się w obecności dostawcy Sklepu Internetowego lub kuriera sporządzić protokół reklamacyjny (druk tego protokołu zobowiązany jest posiadać dostawca i kurier), zawierający opis uszkodzenia.
- Dokument sprzedaży, tj. paragon fiskalny lub faktura VAT, jest dostarczany Klientowi wraz z Zamówieniem lub przesyłany pocztą elektroniczną na wskazany przez Klienta w Koncie adres e-mail. W przypadku produktów objętych gwarancją FAVO wydaje Klientowi wraz z Produktem oświadczenie gwarancyjne utrwalone na papierze lub innym trwałym nośniku (dokument gwarancyjny), które otrzymał od gwaranta.
- Klient składając Zamówienie zobowiązuje się do tego, że on lub osoba przez niego upoważniona będzie obecna pod adresem dostawy w wybranym przez Klienta podczas składania Zamówienia terminie i przedziale czasowym.
- Klient składając Zamówienie zobowiązuje się do tego, że odbierze je w terminie i przedziale czasowym wybranym przez Klienta podczas składania Zamówienia.
- Dostawa Zamówienia jest realizowana w wybranym przez Klienta terminie i przedziale czasowym. Nie ma możliwości zastrzeżenia dokładnej godziny dostawy Zamówienia. Taka możliwość istnieje tylko w przypadku odbioru ze sklepu stacjonarnego.
- W przypadku:
- a) nie dostarczenia Zamówienia z powodu nieobecności Klienta w wybranym przez niego podczas składania Zamówienia terminie i przedziale czasowym pod adresem dostawy;
- b) nieodebrania przez Klienta Zamówienia ,w terminie i przedziale czasowym wybranym przez Klienta podczas składania Zamówienia, Zamówienie zostanie anulowane, a kwota, którą Klient zapłacił z tytułu Zamówienia zostanie zwrócona zgodnie z zasadami opisanymi Regulaminu.
- FAVO informuje Klienta o przekazaniu Zamówienia dostawcy Sklepu Internetowego lub firmie kurierskiej poprzez wysłanie wiadomości e-mail oraz sms odpowiednio na adres e-mail i numer telefonu podany przez Klienta w Koncie oraz zmianę statusu Zamówienia widocznego po zalogowaniu się do Sklepu Internetowego, a w przypadku, gdy Klient złożył Zamówienie jako Klient niezarejestrowany, po kliknięciu w link udostępniony wraz z potwierdzeniem otrzymania przez FAVO Zamówienia, o którym mowa w §8 ust. 10 Regulaminu, i wpisaniu 4 ostatnich cyfr numeru telefonu podanego przez Klienta podczas składania Zamówienia .
13. Warunki sprzedaży Napojów Alkoholowych
- W asortymencie Produktów mogą być dostępne również Napoje Alkoholowe. Asortyment Napojów Alkoholowych jest widoczny wyłącznie dla zarejestrowanych Klientów, po zalogowaniu do Sklepu Internetowego.
- Zaproszenie do składania ofert zakupu Napojów Alkoholowych jest skierowana wyłącznie do osób, które ukończyły 18 lat.
- FAVO nie prowadzi sprzedaży Napojów Alkoholowych w celu dalszej odsprzedaży.
- Zamówienia Napojów Alkoholowych mogą składać wyłącznie Klienci zarejestrowani w Sklepie Internetowym i posiadający aktywne Konto FAVO, po zalogowaniu do Sklepu Internetowego.
- Zamówienia Napojów Alkoholowych może dokonać jedynie osoba, która ukończyła 18 lat i która jest trzeźwa.
- Zamówienie Napojów Alkoholowych jest możliwe wyłącznie po złożeniu przez Klienta niezbędnych oświadczeń, tj.:
- a) oświadczenia, że Klient ma ukończone 18 lat;
- b) oświadczenia, że Klient nie nabywa Napojów Alkoholowych w celu dalszej odsprzedaży,
- c) oświadczenia, że Klient będzie obecny w przedziale czasowym wybranym podczas składania Zamówienia pod wskazanym przez Klienta adresem i osobiście odbierze Napoje Alkoholowe od kuriera.
- Punkt Sprzedaży posiada odpowiednie zezwolenie na detaliczną sprzedaż Napojów Alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży.
- Do zawarcia umowy sprzedaży Napojów Alkoholowych każdorazowo dochodzi w Punkcie Sprzedaży, w którym Klient odbiera Napoje Alkoholowe osobiście lub przez upoważnionego kuriera.
- W przypadku składania Zamówień Napojów Alkoholowych niektóre metody płatności są niedostępne ze względu na ograniczenia wynikające z obowiązujących przepisów prawa (m.in. płatności ratalne, zakup na kredyt, zapłata z odroczonym terminem płatności). Dostępne metody zapłaty są widoczne podczas składania Zamówienia.
- Napoje Alkoholowe wydawane są wyłącznie w Punkcie Sprzedaży, o którym mowa w ust. 9 powyżej. W chwili wydania Napojów Alkoholowych Klientowi (przy odbiorze osobistym) lub upoważnionemu przez Klienta kurierowi, ich własność przechodzi na Klienta.
- Klient zobowiązuje się odebrać Napoje Alkoholowe osobiście, w wybranym podczas składania Zamówienia Punkcie Sprzedaży.
- Klient może odebrać Napoje Alkoholowe w Punkcie Sprzedaży także za pośrednictwem kuriera, któremu podczas składnia Zamówienia udziela upoważnienia do odebrania Napojów Alkoholowych w imieniu i na rzecz Klienta.
- W przypadku wybrania przez Klienta możliwości upoważnienia kuriera do odbioru Napojów Alkoholowych w Punkcie Sprzedaży, Klient korzysta z usługi dostawy realizowanej przez FAVO (bezpośrednio lub za pośrednictwem firmy kurierskiej lub dostawcy Sklepu Internetowego,, z którymi FAVO współpracuje). 17. Klient zobowiązuje się, że będzie obecny pod adresem wskazanym w Zamówieniu w wybranym podczas składania Zamówienia przedziale czasowym. Klient zobowiązany jest odebrać Napoje Alkoholowe od upoważnionego kuriera osobiście.
- FAVO przesyła na adres mailowy Klienta informację o tym, że Napoje Alkoholowe są gotowe do odbioru w Punkcie Sprzedaży (w przypadku odbioru osobistego). Jeśli Klient skorzystał z możliwości upoważnienia kuriera do odbioru Napojów Alkoholowych, informacja taka jest przesyłana do firmy kurierskiej lub dostawcy Sklepu Internetowego, z którymi współpracuje FAVO.
- Pracownik Punktu Sprzedaży (w przypadku odbioru osobistego) oraz kurier, w przypadku wątpliwości co do pełnoletności Klienta, upoważnieni są do żądania okazania dokumentu stwierdzającego wiek Klienta. Są oni także upoważnieni do oceny stanu trzeźwości Klienta na podstawie jego zachowania.
- FAVO nie sprzedaje i nie wydaje Napojów Alkoholowych osobie, która jest niepełnoletnia lub której zachowanie wskazuje, że znajduje się w stanie nietrzeźwości. 21. FAVO nie sprzedaje i nie wydaje Napojów Alkoholowych, jeśli poweźmie uzasadnione podejrzenie, co do prawdziwości danych podanych przez Klienta albo dane te okażą się nieprawdziwe lub niekompletne.
- Pracownik Punktu Sprzedaży oraz kurier przekazują Klientowi Napoje Alkoholowe wyłącznie po zweryfikowaniu jego wieku oraz imienia i nazwiska (musi ono być tożsame z danymi Klienta podanymi w Zamówieniu) oraz ocenie, czy zachowanie Klienta nie wskazuje na to, iż znajduje się on w stanie nietrzeźwości.
- Pracownik Punktu Sprzedaży i kurier odmawiają wydania Napojów Alkoholowych osobie niepełnoletniej, osobie, której zachowanie wskazuje, że jest nietrzeźwa, osobie której imię i nazwisko nie są tożsame z danymi podanymi w Zamówieniu, osobie, która odmawia okazania dokumentu tożsamości potwierdzającego jej wiek, imię i nazwisko oraz w przypadku wątpliwości co do autentyczności okazanego dokumentu tożsamości lub prawdziwości danych podanych przez Klienta.
- W przypadku, gdy nie dojdzie do zawarcia umowy sprzedaży Napoju Alkoholowego ze względu na brak w Punkcie Sprzedaży zamówionego Napoju Alkoholowego lub z przyczyn wskazanych w ust. 20, ust. 21 lub ust. 23 powyżej, FAVO zwróci Klientowi cenę uiszczoną z tytułu przedpłaty za zakup Napoju Alkoholowego na zasadach opisanych w §11 Regulaminu.
- W przypadku, gdy pracownik FAVO lub kurier nie będzie mógł wydać Napoju Alkoholowego z przyczyn wymienionych w ust. 20, ust. 21 lub ust. 23 powyżej lub w przypadku, gdy w wybranym przez Klienta podczas składania Zamówienia przedziale czasowym pod wskazanym adresem kurier nie zastanie Klienta, FAVO w terminie 14 dni od dnia, w którym miało nastąpić przekazanie przez kuriera Napoju Alkoholowego Klientowi, odstąpi od umowy sprzedaży Napoju Alkoholowego. FAVO zwróci Klientowi cenę uiszczoną z tytułu zakupu Napoju Alkoholowego, w sposób opisany w §11 Regulaminu w terminie 14 dni od dnia, w którym miała nastąpić dostawa Napoju Alkoholowego.
- FAVO może ograniczyć ilość Napojów Alkoholowych, które można zamówić w jednym Zamówieniu.
- Składanie Zamówień na Napoje Alkoholowe oraz sprzedaż Napojów Alkoholowych w Punkcie Sprzedaży może być ograniczona lub wyłączona w określonym czasie ze względu na przepisy obowiązującego prawa, w tym prawa miejscowego (np. uchwałę gminy).
- Nie jest możliwe składanie Zamówień Napojów Alkoholowych ani ich odbiór (zarówno osobisty jak i przez upoważnionego kuriera) w czasie, gdy dany Punkt Sprzedaży jest objęty zakazem handlu Napojami Alkoholowymi w określonych godzinach (np. w czasie tzw. nocnej prohibicji).
- Zamówienia Napojów Alkoholowych nie są realizowane w dni objęte ustawowym zakazem handlu (w tym w niedziele niehandlowe).
- W przypadku, gdy Klient złożył Zamówienie zawierające zarówno Napoje Alkoholowe, jak i inne Produkty, możliwy jest wybór metody zapłaty i usługi dostawy wyłącznie spośród dostępnych dla Zamówienia Napojów Alkoholowych.
- Postanowienia ust. 1, ust. 4 oraz ust. 8 powyżej mają zastosowanie także do bezalkoholowych odpowiedników Napojów Alkoholowych (bezalkoholowego piwa, wina itp.).
- Do Zamówień Napojów Alkoholowych, zawierania i realizacji umów sprzedaży Napojów Alkoholowych zastosowanie mają pozostałe postanowienia Regulaminu w zakresie, w jakim nie są sprzeczne z postanowieniami niniejszego §12a.
14. Prawo Konsumenta i Przedsiębiorcy-Konsumenta do odstąpienia od umowy zawartej na odległość
- Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Klient będący Konsumentem może odstąpić od umowy zawartej na odległość za pośrednictwem Platformy FAVO.pl w terminie 14 dni, bez podawania przyczyny oraz bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez FAVO oraz z zastrzeżeniem ust. 13 poniżej.
Termin do odstąpienia od umowy liczony jest:
- 1.1. dla umowy, w wykonaniu której FAVO wydaje towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od objęcia towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
- 1.2. obejmuje wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego towaru, jego partii lub części,
- 1.3. polega na regularnym dostarczaniu towaru przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z towarów;
- 1.4. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
- Konsument, który chce skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, powinien poinformować FAVO o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy wysyłając pismo zawierające jego oświadczenie o odstąpieniu od umowy pocztą lub pocztą elektroniczną. Oświadczenia to powinno być adres: Favo Retail Groum Sp. z o.o. ul. Kijowska 7, 31-054 Kraków, adres e-mail:……..
- Odstąpienie od umowy Konsument może również złożyć na wzorze formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego załącznik do Regulaminu, jak również na ustawowym wzorze formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego załącznik nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (wzór dostępny jest pod adresem http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2014/827/1. Skorzystanie z powyższych wzorów nie jest obowiązkowe.
- Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży Produktów także poprzez odmowę przyjęcia części lub całości Zamówienia podczas odbioru dostawy oraz wypełnienie i podpisanie udostępnionego przez kuriera lub dostawcę Sklepu Internetowego formularza zwrotu Produktów.
- W przypadku odstąpienia od umowy przez Konsumenta, FAVO zobowiązany jest zwrócić Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego Płatności, w tym koszty dostawy Produktu, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez FAVO. Z zastrzeżeniem ust. 7 poniżej, zwrot Płatności następuje w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez FAVO oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy. FAVO jest zobowiązany dokonać zwrotu Płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. W przypadku dokonania Płatności z rachunku bankowego/rachunku w SKOK lub za pomocą karty płatniczej, zwrot Płatności następuje na ten rachunek w banku/SKOK-u lub na rachunek powiązany z kartą płatniczą, której użyto do dokonania Płatności. W przypadku wykorzystania Punktów PAYBACK lub zapłaty Kartą Podarunkową FAVO zastosowanie mają postanowienia § 11 ust. 9 i 10 Regulaminu.
- FAVO może wstrzymać się ze zwrotem Płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia dowodu odesłania Produktu, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Uprawnienie do wstrzymania zwrotu Płatności nie przysługuje FAVO w przypadku, gdy Konsument zwraca Produkt przez dostawcę Sklepu Internetowego, zgodnie z postanowieniami ust. 9 lit. a) poniżej lub przez firmę kurierską w przypadku, o którym mowa w ust. 9 lit. b) poniżej.
- W razie odstąpienia od umowy Konsument zobowiązany jest zwrócić Produkt FAVO lub – w przypadku gdy ma to zastosowanie – przekazać go osobie upoważnionej przez FAVO do odbioru Produktu niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował FAVO o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
- Konsument może zwrócić Produkt, co do którego odstąpił od umowy, w następujący sposób:
- a) w przypadku, gdy Produkt został dostarczony przez dostawcę Sklepu Internetowego – zamówić odbiór zwracanego Produktu przez dostawcę Sklepu Internetowego dzwoniąc na numer Centrum Obsługi Klienta tel. pn-sob 08-22:00/ nd – 09:00-20:00, odbiór Produktu może zostać zrealizowany podczas dostawy przez dostawcę Sklepu Internetowego nowego Zamówienia;
- b) w przypadku, gdy Produkt został dostarczony przez firmę kurierską – zamówić odbiór zwracanego Produktu dzwoniąc na numer Centrum Obsługi Klienta pn-sob 08-22:00/ ND – 09:00-20:00 lub przesyłając informację na adres sklepikarzując lub odesłać Produkt na adres: FAVO Kraków, al.Kijowska 7
- c) w przypadku, gdy Produkt został odebrany osobiście w jednym ze sklepów stacjonarnych FAVO – dostarczyć Produkt do tego sklepu;
- Koszty dostarczenia FAVO zwracanego Produktu w przypadku, o którym mowa w lit. a) i b) powyżej (z wyjątkiem przypadku, gdy Konsument odesłał Produkt na adres wskazany w lit. b) powyżej), ponosi FAVO.
- W razie odstąpienia od umowy Konsument zobowiązany jest do poniesienia wyłącznie bezpośrednich kosztów zwrotu Produktu (np. koszt odesłania Produktu do FAVO). Konsument nie jest zobowiązany do poniesienia bezpośrednich kosztów zwrotu Produktu w przypadku, w którym Konsument zamówił odbiór zwracanego Produktu przez dostawcę Sklepu Internetowego i zwraca Produkt w ten sposób lub zgłosił zwrot Produktu dostarczonego przez firmę kurierską dzwoniąc na numer Centrum Obsługi Klienta tel. pn-sob 08-22:00/ ND – 09:00-20:00 lub przesyłając informację na adres sklepikarzując, a FAVO dokonał zamówienia firmy kurierskiej celem odebrania zwracanego Produktu od Konsumenta lub w innych przypadkach przewidzianych w bezwzględnie obowiązujących przepisach prawa.
- Produkt zwracany w związku z odstąpieniem od umowy musi być kompletny (wraz z pełnym wyposażeniem i akcesoriami, stanowiącymi jego integralną część). Zaleca się należycie zabezpieczyć odsyłany Produkt tak, aby zapobiec jego uszkodzeniu w transporcie.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu, chyba, że FAVO nie poinformował Konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt. 9 ustawy o prawach konsumenta.
- Stosownie do art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy: 13.1. o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
13.2. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
13.3. w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
13.4. w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
13.5. w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
13.6. w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
13.7. w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
13.8. w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów;
13.9. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
13.10. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
13.11. zawartej w drodze aukcji publicznej;
13.12. o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
13.13. o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1;
13.14. o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których konsument wyraźnie zażądał od przedsiębiorcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta.
14. Postanowienia dotyczące Konsumenta zawarte w niniejszym § 11 stosuje się do Przedsiębiorcy-Konsumenta (stosownie do art. 38 a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta).
15. Uprawnienie do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w niniejszym § 11 Regulaminu, nie przysługuje Klientowi nie będącemu Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem .
15. Reklamacje
- Reklamacje dotyczące Produktów można składać za pośrednictwem Centrum Obsługi Klienta lub pisemnie na adres FAVO: FAVO Retail Group Sp. z o.o. (Sklep Internetowy) ul. Kijowska 7, 30-079 Kraków, mailowo na adres e-mail: sklepikarzując
- Reklamacje dotyczące niezgodności z umową zakupionych Produktów załatwiane są zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, w szczególności przepisami ustawy o prawach konsumenta oraz przepisami Kodeksu cywilnego (z uwzględnieniem.
- Aby Reklamacja dotycząca wad zakupionych Produktów mogła zostać rozpatrzona możliwie szybko, powinna zawierać:
a) dane Klienta,
b) numer Zamówienia,
c) opis niezgodności Produktu z umową lub wady Produktu,
d) wskazanie, czy reklamacja ma być rozpatrzona na podstawie rękojmi (w przypadku przedsiębiorców), niezgodności towaru z umową (w przypadku konsumentów i przedsiębiorców – konsumentów) czy gwarancji,
e) wskazanie żądanego sposobu załatwienia reklamacji (naprawa, wymiana, obniżenie ceny, zwrot ceny). - Składając reklamację dotyczącą niezgodności z umową lub wad zakupionego Produktu, Klient może skorzystać z formularza reklamacji, którego wzór jest dołączony do niniejszego Regulaminu. Skorzystanie z formularza, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, jest dobrowolne i nie jest warunkiem dochodzenia roszczeń z tytułu niezgodności sprzedanego Produktu z umową lub wad Produktu.
- Reklamacje, w szczególności reklamacje związane z działaniem Platformy FAVO, w tym usługą Sklepu Internetowego, mogą być zgłaszane FAVO pisemnie na adres siedziby FAVO.
- O ile krótszy czas udzielania odpowiedzi na reklamację nie wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, odpowiedź na reklamację jest udzielana w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty jej otrzymania, z zastrzeżeniem ust. 7 poniżej.
- Odpowiedź na reklamację złożoną przez Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem jest udzielana w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
- Odpowiedź na reklamację jest udzielana na piśmie lub innym trwałym nośniku (np. e-mailowo).
- W celu rozpatrzenia reklamacji Klient, z zastrzeżeniem postanowień ust. 10, zobowiązany jest dostarczyć reklamowany Produkt na adres: FAVO Retail Group Sp. z o.o. (Sklep Internetowy) ul. Kijowska 7, 30-079 Kraków
16. Odpowiedzialność FAVO
- FAVO ponosi odpowiedzialność za brak zgodności usług cyfrowych i treści cyfrowych z umową, w szczególności za prawidłowe funkcjonowanie Platformy FAVO.pl.
- Zgodnie z obowiązującym prawem, FAVO jest zobowiązany dostarczyć Produkty zgodnie z umową i bez wad. FAVO ponosi odpowiedzialność za wady lub brak zgodności zakupionego Produktu z umową na zasadach określonych w obowiązujących przepisach tj. w ustawie o prawach konsumenta i Kodeksie cywilnym. Jakiekolwiek postanowienie Regulaminu, w tym jego § 13 i 14, nie wyłączają ani nie ograniczają uprawnień Konsumentów i Przedsiębiorców-Konsumentów przewidzianych w obowiązujących przepisach prawa, w tym w szczególności w rozdziale 5a ustawy o prawach konsumenta.
- Produkty mogą być objęte gwarancją udzieloną przez FAVO, producenta, dystrybutora lub inny podmiot trzeci. Gwarancja (jeżeli jest nią objęty sprzedany Produkt) nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Klienta wynikających z przepisów obowiązującego prawa, w szczególności przepisów ustawy o prawach konsumenta. Informacje dotyczące ewentualnej gwarancji i jej warunków zamieszczone są w opisie Produktu. W przypadku Produktów objętych gwarancją FAVO wydaje Klientowi wraz z Produktem oświadczenie gwarancyjne utrwalone na papierze lub innym trwałym nośniku (dokument gwarancyjny), które otrzymał od gwaranta. Uprawnienia z tytułu gwarancji należy wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej lub innym oświadczeniu gwarancyjnym.
- W przypadku Produktu objętego gwarancją, Klient może reklamować Produkt posiadający wady:
- 4.1. korzystając z uprawnień wynikających z gwarancji – w tym wypadku Klient reklamuje Produkt zgodnie z treścią gwarancji, reklamacje rozpatruje gwarant zgodnie z warunkami określonymi w karcie gwarancyjnej lub innym oświadczeniu gwarancyjnym, a FAVO (o ile sam nie jest gwarantem) może być tylko pośrednikiem przekazującym reklamację;
- 4.2. korzystając z uprawnień przysługujących mu z tytułu rękojmi lub niezgodności towaru z umową – w takim przypadku Klient może złożyć reklamację na podstawie rękojmi lub niezgodności towaru z umową stosownie do postanowień § 12 Regulaminu. 5. Klient ( niebędący Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem) nabywający Produkt ma prawo złożyć reklamację stosownie do obowiązujących w tej mierze przepisów prawa, przy czym odpowiedzialność FAVO z tytułu rękojmi za wady Produktu ogranicza się do uprawnienia Klienta niebędącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem do żądania usunięcia wady, a ponadto odpowiedzialność ta jest ograniczona do 12 miesięcy od daty wydania Produktu. W takim przypadku FAVO wedle swego wyboru niezwłocznie wymieni Produkt wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. FAVO może również zaproponować odstąpienie od umowy za zwrotem takiemu Klientowi niebędącemu Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem ceny zapłaconej za Produkt dotknięty wadą fizyczną. W pozostałym zakresie odpowiedzialność FAVO z tytułu rękojmi za wady Produktu w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami i Przedsiębiorcami-Konsumentami jest wyłączona. Z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, w maksymalnym dopuszczalnym przez prawo zakresie odpowiedzialność FAVO za szkody wyrządzone Klientom niebędącym Konsumentami lub Przedsiębiorcami-Konsumentami z powodu wady Produktu ogranicza się do kwoty, jaką taki Klient zapłacił FAVO za nabycie danego Produktu.
17. Warunki techniczne
- Do korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach Platformy FAVO.pl wymagany jest komputer z dostępem do sieci Internet (zalecane jest szerokopasmowe łącze) i przeglądarką internetową obsługującą CSS i JavaScript (Internet Explorer, Microsoft EDGE, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera lub Safari – zalecane jest korzystanie z przeglądarki w aktualnej wersji). Do prawidłowego funkcjonowania Platformy FAVO.pl zalecana jest ponadto obsługa okien wyskakujących (pop-up) oraz włączona obsługa plików cookies pochodzących z Platformy FAVO.pl.
- FAVO może udostępnić Platformę FAVO.pl również za pomocą innych kanałów dostępu niż serwis internetowy (takich jak np. aplikacja mobilna), określając zarazem szczególne warunki korzystania z takich kanałów dostępu. Aktualne informacje o dostępnych dla Użytkowników kanałach dostępu do Platformy FAVO.pl i warunkach korzystania z takich kanałów dostępne są na stronach internetowych Platformy FAVO.pl.
- Do składania Zamówień w Sklepie Internetowym jest niezbędne posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail).
- FAVO nie wyklucza możliwości czasowego zawieszenia lub ograniczenia dostępności Platformy FAVO.pl na czas niezbędny do przeprowadzenia konserwacji, przeglądu, wymiany sprzętu lub też w związku z koniecznością modernizacji lub rozbudowy Platformy FAVO.pl. FAVO dołoży starań, aby ewentualne zawieszenie dostępności Platformy FAVO.pl było dokonywane w godzinach nocnych i trwało możliwie jak najkrócej. O planowanych przerwach w dostępności Platformy FAVO.pl FAVO powiadomi z odpowiednim wyprzedzeniem za pomocą stosownego komunikatu na Platformie FAVO.pl.
- Klient ma obowiązek współpracować z FAVO, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia, czy brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową w odpowiednim czasie wynika z cech środowiska cyfrowego Klienta.
18. Dane osobowe
- Administratorem danych podawanych na Platformie FAVO jest „FAVO Retail Group ” sp. z o.o. z adresem siedziby: ul. Kijowska 7, 30-079 Kraków (“administrator”).
- Z administratorem można się skontaktować, na adres poczty elektronicznej biuro@favodeli.pl, telefonicznie pod numerem +48 693 168 168 lub pisemnie na adres siedziby administratora.
- Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować poprzez adres e-mail: FAVO lub pisemnie na adres siedziby administratora z dopiskiem „IOD”. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
- Dane osobowe Klienta będą przetwarzane w celu:
- 4.1. wykonania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną na zasadach określonych w Regulaminie, w tym w celu założenia Konta FAVO oraz umożliwienia zawierania umów sprzedaży Produktów w Sklepie Internetowym, a także w celu realizacji tych umów – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b. RODO);
- 4.2. wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa ciążących na administratorze, w szczególności w zakresie rachunkowości – podstawą prawną jest niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
- 4.3. komunikacji marketingowej oraz prowadzenia analiz marketingowych – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes administratora polegający na kierowaniu do Klienta treści marketingowych dotyczących towarów i usług administratora pocztą tradycyjną, a w przypadku wyrażenia przez Użytkownika zgody na otrzymywanie treści marketingowych na podany przez Klienta adres e-mail i/lub numer telefonu – również z wykorzystaniem tych kanałów kontaktu, przy czym podstawę prawną przetwarzania danych stanowić będzie dobrowolnie wyrażona przez Klienta zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
- 4.4. przyjmowania zgłoszeń Klientów za pośrednictwem formularza kontaktowego oraz udzielania odpowiedzi na te zgłoszenia. Podstawę prawną przetwarzania danych stanowi prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- 4.5. ustalenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez administratora – podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes administratora polegający na umożliwieniu administratorowi ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami (art. 6 ust. 1 lit. f. RODO);
- 4.6. analitycznym i statystycznym – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes administratora polegający na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników na Platformie FAVO.pl i sposobu korzystania z konta, a także ich preferencji w celu poprawy funkcjonalności (art. 6 ust. 1 lit. f. RODO).
- Przy dokonywaniu Płatności za Zamówienie, dane Klienta, niezbędne do realizacji Płatności, są przez FAVO udostępniane Dostawcy usług płatniczych. Dane będą przetwarzane dla celów obsługi Płatności oraz wykonania ciążących na Dostawcy usług płatniczych obowiązków wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, w tym wynikających z przepisów zgodnych z dyrektywą 2005/60/WE w sprawie przeciwdziałania korzystaniu z systemu finansowego w celu prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu.
- Dane osobowe Klienta mogą być przekazywane podmiotom świadczącym na rzecz administratora usługi kurierskie, pocztowe, prawne, podatkowe, audytorskie, dostawcom usług IT, infolinii, archiwizacji i niszczenia nośników, partnerom świadczącym usługi marketingowe, dostawcom usług płatniczych oraz spółkom z grupy FAVO.
- Dane osobowe Użytkowników będą przetwarzane przez okres trwania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, aż do usunięcia Konta FAVO. Okres przetwarzania danych osobowych Użytkowników może zostać każdorazowo przedłużony o okres przedawnienia roszczeń, jeżeli przetwarzanie danych osobowych będzie niezbędne dla dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez administratora. W zakresie w jakim dane osobowe są przetwarzane w celu komunikacji marketingowej oraz prowadzenia analiz marketingowych, dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia właściwej zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych w tym celu. W zakresie w jakim dane osobowe są przetwarzane w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa ciążących na administratorze, dane osobowe będą przetwarzane przez okres wynikający z właściwych przepisów prawa.
- Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do jego danych oraz prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania.
- Użytkownikowi przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania jego danych osobowych na podstawie przesłanki prawnie uzasadnianego interesu administratora, to jest przetwarzania danych w celu: komunikacji marketingowej oraz prowadzenia analiz marketingowych w tym profilowania, obsługi zgłoszeń, ustalenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez administratora a także w celu analitycznym i statystyczny.
- Użytkownikowi przysługuje prawo do wycofania każdej z wyrażonych zgód w każdym czasie, co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania jego danych osobowych do momentu wycofania zgody.
- Podanie danych osobowych przez Użytkownika jest dobrowolne, jednakże niezbędne w celu zawarcia i realizacji umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną. Odmowa podania danych będzie skutkować brakiem możliwości zawarcia i realizacji umowy lub brakiem możliwości udzielenia odpowiedzi na kierowane do administratora zgłoszenie. Podanie danych w celach marketingowych jest dobrowolne ale niezbędne w celu otrzymywania treści marketingowych od FAVO.
- Dane osobowe Użytkowników nie będą przetwarzane w celu zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym poprzez profilowanie.
19. Postanowienia końcowe
- Niniejszy Regulamin podlega przepisom prawa powszechnie obowiązującego w Rzeczypospolitej Polskiej.
- FAVO zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu z ważnej przyczyny, (np.
- konieczność dostosowania Regulaminu do przepisów prawa w celu zachowania zgodności z prawem niniejszego Regulaminu, konieczność dostosowania Regulaminu do nakazów, orzeczeń, postanowień, interpretacji, decyzji itp. uprawnionych władz, rozbudowa lub zmiana funkcjonalności strony www Sklepu, przeciwdziałanie naruszeniom Regulaminu lub nadużyciom)
- Zmiana Regulaminu nie będzie mieć wpływu na Zamówienia złożone przed dniem zmiany.
- Ewentualne spory powstałe między Klientem niebędącym Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem, a FAVO w pierwszej kolejności będą rozstrzygane w drodze rozmów i mediacji. W przypadku ich niepowodzenia będą rozstrzygane przez sąd miejscowo właściwy dla siedziby FAVO
- Niniejszy Regulamin jest dostępny w biurze siedziby FAVO oraz w wersji elektronicznej na stronie www FAVO.pl (w tym również do pobrania w formacie PDF).